Криза на російському авторинку суттєво вдарила по автомобільних салонах: з початку року до 1 вересня кількість точок продажів і шоурумів у країні скоротилася на 9% — до 7284. Про це повідомляє The Moscow Times.
Які міста найбільше постраждали?
У містах-мільйонниках закриття салонів відбувається ще швидшими темпами. Найбільше скорочення зафіксовано в Ростові-на-Дону, де кількість точок зменшилася на 29,3%, до 94. Воронеж зазнав зменшення на 18,8%, до 65 точок, а Волгоград і Самара — на 18,3% (до 58) та 18,2% (до 117) відповідно. Також у Красноярську зафіксовано зменшення на 17,2%, до 96.
Яка ситуація на найбільших ринках?
Скорочення торкнулося і найбільших ринків: у Москві кількість салонів зменшилася на 11,1%, до 706, а в Санкт-Петербурзі — на 17,6%, до 365. Видання зазначає, що це не межа, оскільки близько третини дилерів відчувають серйозні фінансові труднощі або знаходяться на межі припинення діяльності. Про це повідомив президент асоціації “Російські автомобільні дилери” Олексій Подщеколдін.
За його словами, недостатній попит на нові автомобілі призводить до збитків і нестачі прибутку, що, в свою чергу, збільшує витрати продавців. “У Росії регіональні дилери зараз продають всього по 220–250 машин на рік, у столиці — близько 400. Для порівняння, в США цей показник становить близько 1000 автомобілів на рік. При такому низькому рівні продажів багато російських дилерів виявляються нерентабельними, що призводить до їх масового закриття”, — пояснив експерт.
Нагадаємо, що масове виробництво нового седана Lada Iskra розпочнеться не раніше березня-квітня 2026 року. “АвтоВАЗ” не зміг запустити його масове виробництво у 2025 році.