Posted in

Кризові явища на ринку авіапального в Росії

fceefdddbea.jpg
fceefdddbea.jpg

В Росії можуть виникнути проблеми на ринку авіапального, що стало наслідком кризи на ринку бензину. Після ударів по нафтопереробних заводах виник дефіцит, а оптові ціни на бензин з початку року зросли на 40-50%. Про це повідомляє The Moscow Times з посиланням на заяву Максима Дяченка, керуючого партнера і члена правління компанії “Пролеум” — найбільшого приватного постачальника нафтопродуктів в РФ.

Які заходи вживає уряд РФ?

Щоб вирішити кризу з виробництвом нафтопродуктів, уряд РФ пом’якшив вимоги до нафтопереробних заводів. Зокрема, зимове дизельне пальне тепер дозволено виробляти, змішуючи літнє дизпальне з керосином. Це створює ризик різкого зростання цін на авіагас, що, в свою чергу, може негативно вплинути на авіацію, попереджає Дяченко.

Яка ситуація з цінами на авіакеросин?

На нараді у віцепрем’єра РФ Олександра Новака обговорювалася можливість директивного обмеження зростання цін на авіакеросин на біржі. Наразі такі обмеження введені для бензину: заявку на його купівлю не можна виставляти за ціною вище, ніж на 0,01% від поточних ринкових котирувань. На відміну від бензину, оптові ціни на авіакеросин в РФ зараз нижчі, ніж на початку року — 79 650 рублів за тонну проти 82 412 рублів. Проте з вересня авіапальне подорожчало на 11% за 2 місяці, і становить приблизно 8 тис. рублів за тонну.

Нагадаємо, що не менше 57 регіонів Росії, тобто понад половину, зіткнулися з перебоями в постачанні пального після українських ударів по російських НПЗ. Уряд Російської Федерації продовжив тимчасову заборону на експорт бензину та ввів обмеження для інших видів пального до кінця 2025 року. Президент Володимир Зеленський заявив, що дефіцит пального в Росії в результаті далекобійних ударів сягнув 20%.