Що таке літієві батареї без кобальту?
Літієві батареї без кобальту вже перебувають у розробці. Технологія обіцяє об’єднати в собі найкращі якості різних типів акумуляторів: високу щільність енергії від NMC, низьку вартість і безпеку від LFP.
Які переваги нової технології?
Компанія Ampere, що належить Renault, уклала угоду з американським стартапом Stratus Materials для розробки акумуляторів нового покоління. Катодні матеріали на основі оксиду літію-марганцю (LXMO) можуть зробити електрокари більш надійними і витривалими, пише Electric Cars Report.
Сьогодні на ринку домінують два типи літій-іонних акумуляторів: NMC (нікель-марганець-кобальт) та LiFePO4 (літій-залізо-фосфат). NMC має високу щільність енергії, але є дорогим і потенційно пожежонебезпечним через використання кобальту. LiFePO4 значно дешевші та безпечніші, але поступаються за щільністю енергії.
Розробка LXMO від Stratus Materials покликана взяти найкраще від обох світів. Акумулятори на її основі можуть мати таку ж або навіть вищу щільність енергії, якщо порівнювати з NMC, але при цьому мати низьку вартість і високу безпеку, як LFP. На рівні всього акумуляторного блоку це дає потужний результат: щільність енергії може бути вдвічі вищою, ніж у наявних аналогів.
Коли чекати нові батареї?
Для Ampere безкобальтова технологія — це третій етап у розгортанні своєї акумуляторної стратегії. Зараз компанія використовує NMC-батареї, а у 2026 році планує почати встановлювати на свої автомобілі LFP. Перехід на LXMO, ймовірно, відбудеться вже після цього.
Батареї тестуватимуть в інноваційній лабораторії Ampere у Франції. Успішне впровадження LXMO може не тільки зміцнити позиції Renault на ринку, а й прискорити масовий перехід на електрокари по всьому світу.
Раніше повідомлялося, що у натрій-іонних батарей виявили прикрий недолік. Традиційним літій-іонним акумуляторам дедалі частіше намагаються знайти заміну, і одним з найкращих варіантів вважаються батареї на основі натрію. Але, як виявилося, від них теж не варто чекати занадто багато чого.

