Posted in

Морські порти України: рекорди перевалки у 2025 році

bcafbdefebda.jpg
bcafbdefebda.jpg

За 8 місяців 2025 року морські порти України обробили 134 191 TEU, що є найбільшим показником з початку повномасштабної війни. Про це повідомила Асоціація міжнародних експедиторів України.

Згідно з інформацією асоціації, у січні-серпні морські порти України обробили 134 191 TEU, що на 3,3% більше річного показника 2024 року. За весь 2024 рік було оброблено 129 902 TEU. Структура перевезень за 8 місяців виглядає так: експорт – 66 892 TEU, імпорт – 63 042 TEU, транзит – 4 257 TEU.

Які фактори впливають на стабільність українських портів?

“Попри війну, обстріли та численні виклики світової логістики – українські морські порти продовжують демонструвати стійкість і стабільне зростання”, – йдеться в повідомленні. “Такі результати – важливий сигнал для бізнесу, що українські порти залишаються надійними навіть у кризових умовах та здатні обслуговувати експортно-імпортні вантажі”, – додали в АМЕУ.

Які виклики стоять перед українськими портами?

Голова АМЕУ Віктор Берестенко зазначив, що більше 60% вантажів з доданою вартістю та готовою продукцією продовжують йти через Прибалтику. Для того, щоб порти повернули довоєнний обсяг перевалки, ще потрібні зусилля. “Ціль — 200 000 TEUs. Але і до 1 048 691 у 2021 ще треба попрацювати”, – написав він у Facebook.

АМЕУ говорить про необхідність оптимізувати митні процедури для транзиту й імпорту та пришвидшити обробку вантажів.

Нагадаємо, обсяг перевезень вантажів у контейнерах залізницею упродовж січня–серпня 2025 року склав 151 тис. 897 ДФЕ, що на 15% менше минулорічних показників. У липні цього року до “Чорноморська” вперше з початку війни зайшло лінійне контейнерне судно.

Також повідомлялося, що у січні – червні 2025 року в морських портах України було оброблено близько 40 млн т вантажів. Хоча спостерігається певне падіння обсягів, ті порти, які відкриті, працюють стабільно, незважаючи на постійні обстріли та складну ситуацію з безпекою.

Білгород-Дністровський морський порт підписав меморандум з Batumi International Container Terminals LLC і претендує на роль великого хабу для вантажів з Китаю. Вагонний оператор група “Лемтранс” та компанія “Рейл Транс Інвестмент” завершили перший етап будівництва “Контейнерного Терміналу Фастів”.

Раніше повідомлялося, що дочірня компанія контейнерної компанії Mediterranean Shipping Company придбала 50% українського оператора інтермодальної логістики N’UNIT та 25% у терміналі “Мостиська”. Транскордонний термінал “Мостиська драй порт” у 2021 році почала будувати компанія “Лемтранс” з партнером поблизу залізничної станції “Мостиська-2” за кілька кілометрів від кордону України та Польщі. МТД може відвантажувати вантажі на колії двох стандартів – 1520 на 1435 мм (європейський).