Posted in

Нові правила блокування спам-номерів в Україні

ffcdfeebaf.jpg
ffcdfeebaf.jpg

Міністерство цифрової трансформації України повідомило про вступ у дію нових правил блокування спам-номерів. Ці правила дозволяють операторам та абонентам ефективно захищати свої телефони від небажаних рекламних дзвінків.

Які нововведення запроваджені?

З 2 жовтня 2025 року набули чинності нові правила блокування спам-дзвінків, які дозволяють операторам та абонентам ефективно захищати телефони від небажаних рекламних викликів і повідомляти про підозрілі номери для їх подальшого блокування.

Як повідомити про спам-номер оператору?

Абоненти можуть скористатися кількома способами блокування спам-дзвінків:

  • Vodafone — через застосунок або за номерами 111 чи 0 800 400 111 в Україні, +38 050 400 111 у роумінгу;
  • Kyivstar — через застосунок або за номерами 466 чи 0 800 300 466 в Україні, 105466# у роумінгу;
  • Lifecell — через застосунок або за номерами 5433 чи 0 800 20 5433 в Україні, +38 063 5433 111 у роумінгу.

Також абоненти можуть надсилати скарги на спам-дзвінки через гарячу лінію Уряду — 1545, або звертатися до Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері електронних комунікацій та поштового зв’язку (НКЕК) через форму на офіційному сайті.

Які критерії блокування спам-номерів?

Оператори перевірятимуть номери за такими умовами:

  • дзвінки здійснюються без комунікації;
  • середня тривалість викликів за 7 днів — менше ніж 60 секунд;
  • понад 50% дзвінків йде на різні номери;
  • неможливо передзвонити на номер;
  • під час виклику відтворюється записане повідомлення;
  • наявні скарги від абонентів;
  • кількість вхідних дзвінків, які не завершуються розмовою, менше ніж 5% від загальної кількості викликів;
  • номер призначений лише для дзвінків, а не для SMS або інтернету.

Якщо номер відповідає щонайменше двом із цих критеріїв, оператор його блокує.

Відповідні норми закріплено постановою Кабінету міністрів України від 25 червня 2025 року №761 “Про затвердження Правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг”.

Нова процедура дозволяє абонентам захистити себе від небажаних дзвінків та підвищує ефективність реагування операторів на спам.