Які переваги нового корпусу для акумуляторів?
Німецькі вчені представили новий тип корпусу для акумуляторів електромобілів, який не лише захищає від ударів, але й здатний самостійно регулювати температуру акумуляторної батареї. Це робить її більш надійною та безпечною.
Покриття для батарей електрокарів є складним інженерним компонентом, що має бути ударостійким, нейтралізувати поштовхи під час аварії, захищати від коротких замикань, перегріву, переохолодження, корозії, і при цьому бути легким. Новий варіант від Фраунгоферського інституту верстатів і технології штампування (IWU) вирішує всі ці завдання одночасно.
Яка інновація в конструкції корпусу?
Покращений корпус являє собою сендвіч-структуру: два міцні листи з алюмінію, між якими знаходиться шар алюмінієвої піни. Цей матеріал, схожий на застиглу металеву губку, є дуже легким, але має високу міцність і здатність поглинати енергію ударів.
Доктор Томас Хіпке, один із керівників проєкту, зазначив: “Ми все частіше використовуємо перероблений матеріал для виробництва алюмінієвої піни. Це не тільки значно вигідніше з погляду витрат, а й істотно скорочує викиди CO₂”.
Як працює система управління температурою?
Головна інновація стосується внутрішнього компонування піни. Вона містить дві системи: канали для циркуляції охолоджувальної рідини, яка ефективно відводитиме тепло від комірок, а також пасивний терморегулятор. У піну можна “залити” спеціальний матеріал із фазовим переходом (PCM), який поглинає або виділяє велику кількість тепла під час переходу з твердого стану в рідкий і назад, практично не змінюючи при цьому своєї температури. Це дозволяє батареї підтримувати ідеальний температурний режим без витрат енергії.
Така багатофункціональна конструкція корпусу надає значні переваги для електромобілів:
- Безпека: міцність та здатність поглинати поштовхи забезпечують стійкість до аварій.
- Довговічність і потужність: інтелектуальний контроль температури подовжує термін служби осередків.
- Збільшення запасу ходу: легка вага корпусу знижує загальну масу автомобіля.
- Зниження вартості: використання переробленого алюмінію здешевлює виробництво.
Раніше повідомлялося, що головний міф про електрокари розвіяно: акумулятори сучасних електромобілів зношуються набагато повільніше, ніж вважалося раніше.


