Posted in

Обмеження для іноземних суден у російських портах

fdfcadacdcf.jpg
fdfcadacdcf.jpg

Обмеження для заходу іноземних суден у російські порти, зокрема в порт Кавказ, значно ускладнили експорт зерна, на який у попередньому сезоні припадала майже чверть усього морського експорту цієї продукції. Про це пише Ukragroconsult.com.

Які наслідки нових вимог для експорту?

За даними Reuters, із початку серпня через порт Кавказ було відвантажено лише 350 тис. тонн зерна, що значно нижче за звичайні обсяги. Для порівняння, у серпні минулого року перевалка зерна в цьому порту склала 1,492 млн тонн. Причиною затримок стали нові вимоги до перевірки суден, запроваджені указом президента рф. Згідно з указом від липня 2025 року, іноземні судна тепер зобов’язані отримувати дозвіл від портових властей та ФСБ росії для заходу в порти.

Як це вплине на конкурентоспроможність?

Ці заходи, спрямовані на посилення безпеки, призвели до значних затримок. На початку минулого тижня понад 120 суден чекали на дозвіл для входу в порт Кавказ, що спричинило зростання фрахтових ставок для каботажних суден. Термінали порту переповнені зерном, через що вони фактично припинили приймати нові партії, повідомили джерела Reuters. На рейді можна простояти до півтора місяців. Нині навантаження відбувається на судна, які мали вантажитися ще в середині липня.

У 2024/2025 маркетинговому році порт Кавказ обробив 10,24 млн тонн зерна, що становить 23% від загального морського експорту зерна росії. Нові обмеження можуть мати довгострокові наслідки для російського експорту, адже затримки в портах знижують конкурентоспроможність країни на світовому ринку зерна.

Що сталося з портом