Особливості ремонту рульової рейки: коли звертатись на СТО

Рульову рейку фахівці вважають одним із найважливіших елементів системи керування автомобіля. Непростий механізм складається з кількох елементів, що забезпечують перетворення обертань рульового колеса у рух провідних коліс. У разі появи ознак несправності кермової рейки найкращим способом вирішення проблеми є звернення до надійного автосервісу, оскільки самостійний ремонт може обернутися значними витратами.

Причини та ознаки несправності рульової рейки

Серед причин, з яких може знадобитися реставрація рульової рейки автомобіля, найчастішими є:

  • недотримання регламенту заміни мастильних матеріалів;
  • потрапляння з насоса металевої стружки;
  • перевищення терміну експлуатації деталі;
  • втрата захисними пильовиками герметичності;
  • попадання пилу та бруду у корпус рейки;
  • нерегулярний чи непрофесійний техогляд.

Зношені або пошкоджені ущільнювачі починають пропускати вологу, в результаті чого на поверхнях деталі розвивається корозія. Кермові рейки часто виходять з ладу при тривалій експлуатації у складних умовах. Ударні навантаження, яким піддаються вузли при попаданні провідних коліс у глибокі ями та вибоїни, є в таких випадках основною причиною поломки.

Визначити несправність кермової рейки можна за такими ознаками:

  • у передній частині підвіски чути стукіт;
  • кермо провертається насилу;
  • значно знизилася керованість авто;
  • кермо «б’ється».

Ще однією ознакою несправності кермової рейки є наявність патьоків оливи.

Різновиди рульових рейок та особливості ремонту

Існує кілька типів рульових рейок, які мають спільні функціональні елементи, але процес ремонту рейок різних типів відрізняється.

Тип рульової рейки визначає характер та підсумкову вартість ремонтних робіт:

  • Механічні (класичні). Ремонт включає демонтаж, очищення від забруднень та корозії, заміну зношених компонентів, шліфування валу.
  • З гідропідсилювачем. Гідравлічна система складається з насоса, розподільника та поршневої групи. Ремонт включає демонтаж із перевіркою деталі на наявність люфтів, шліфування валу, очищення елементів на спеціальному устаткуванні, заміну ущільнювачів тощо.
  • З електропідсилювачем. Ремонт електричної рейки з електромотором та датчиками проводиться після комп’ютерної діагностики. Виконується налаштування електрочастини, датчиків та двигуна, заміна втулок. Обов’язковим етапом є перевірка ПЗ.

Пересуватися на автомобілі із сильно зношеною рульовою рейкою небезпечно, оскільки знижується керованість авто. Проте заміна вузла не завжди економічно виправдана.

Рішення про заміну чи ремонт рульової рейки слід приймати за результатами професійної діагностики. Після кваліфікованого ремонту за умови своєчасного технічного обслуговування авто (із заміною ущільнювачів і сальників, регулюванням зазорів тощо) кермові рейки служать досить довго. Після закінчення ремонтних робіт фахівці СТО обов’язково відрегулюють розвал/сходження коліс авто.