Які наслідки можуть бути від неправильної заміни АКБ?
Під час заміни акумулятора (АКБ) автовласнику потрібно бути уважним та акуратним. Адже неправильна послідовність відключення клем може спричинити значно більше клопоту, ніж просто скинуті налаштування, й навіть призвести до дорогого ремонту електроніки.
Для преміальних марок (наприклад, Audi чи BMW) відключення живлення може бути сприйняте бортовою електронікою як спроба зламу чи викрадення. Це може призвести до блокування двигуна, й повернути його до роботи вдасться лише в офіційному сервісі з використанням спеціального програмного забезпечення. У масовіших моделях наслідки зазвичай менш драматичні, але все одно неприємні: після від’єднання АКБ скидаються налаштування мультимедійної системи, годинника, а іноді й параметри клімат-контролю.
Як правильно знімати клеми акумулятора?
Зняття клем здається простим, але послідовність тут критично важлива. Першим завжди від’єднується мінусовий (–) дріт. Річ у тім, що металевий ключ, яким водій відкручує гайку, проводить струм. Якщо почати з “плюса” й випадково торкнутися ключем металевого кузова автомобіля, це спровокує коротке замикання. Що може пошкодити чутливі електронні блоки або навіть вивести з ладу систему керування двигуном.
Після надійного від’єднання “мінуса” можна безпечно знімати позитивну (+) клему. Щоб уникнути випадкового контакту, рекомендується накрити виводи непровідними заглушками. Тепер можна приступати до чищення клем або заміни батареї.
Який порядок підключення акумулятора?
Повертати АКБ на місце потрібно у зворотному порядку. Треба зафіксувати акумулятор штатним кріпленням. Підключити плюсовий (+) дріт та щільно закрутити гайку. В останню чергу під’єднати мінусовий (–) дріт. Після підключення можна запускати двигун. Поспішати їхати не варто. Спочатку треба перевірити та відновити усі скинуті налаштування (мультимедіа, годинник, клімат-система). Лише після цього автомобіль повністю готовий до експлуатації.

