Які проблеми викликає система AdBlue?
Система екологічного очищення AdBlue, покликана зменшувати шкідливі викиди, перетворилася на джерело масових несправностей та дорогих ремонтів для власників дизельних автомобілів. Сучасні дизельні автомобілі, які мали б стати еталоном екологічності, дедалі частіше стають фінансовим тягарем для своїх власників. Причина криється не у двигуні, а в допоміжній системі очищення вихлопних газів SCR, що використовує рідину AdBlue.
Які моделі автомобілів під загрозою?
Французькі автомобільні експерти проаналізували скарги водіїв та сформували перелік моделей, купівля яких може обернутися заміною паливної системи вартістю у тисячі євро. Найбільше скарг надходить на автомобілі концерну Stellantis, оснащені популярним двигуном 1.5 BlueHDi. До списку найбільш проблемних потрапили майже всі сучасні моделі Peugeot: компактний 208, кросовери 2008, 3008 та 5008, а також седан 508 та комерційний Partner.
Аналогічна ситуація з Citroën: під загрозою моделі C3, C3 Aircross, C4, C4 Cactus, C4 SpaceTourer, C5 Aircross та Berlingo. Не оминула проблема й бренд Opel (моделі Corsa, Crossland X, Grandland X, Zafira) та преміальний DS (DS 3 Crossback, DS 7 Crossback). Негаразди фіксуються також в автомобілів групи Renault-Dacia (двигуни 1.5 dCi), хоча й у менших масштабах. У списку фігурують Dacia Duster та окремі моделі Renault (Clio, Megane, Captur). Також скарги надходять від власників деяких моделей Audi та Volkswagen.
Що робити, щоб уникнути проблем?
Експерти радять власникам дизелів з зони ризику не чекати поломки, а використовувати спеціальні присадки-антикристалізатори, які додаються в бак AdBlue при кожній заправці. Це єдиний відносно дешевий спосіб профілактики, здатний подовжити життя примхливій системі.
Першим дзвіночком стає повідомлення на панелі приладів про помилку системи очищення або низький рівень рідини, навіть якщо бак повний. Згодом вмикається зворотний відлік кілометражу: коли лічильник дійде до нуля, електроніка просто заблокує запуск двигуна, і авто перетвориться на нерухомість.
Виробники знають про дефект. Наприклад, Peugeot та Citroën в окремих випадках пропонують часткову компенсацію ремонту, якщо авто молодше 5 років і має пробіг менш як 150 000 км. Проте часто власникам доводиться боротися за ці виплати.


