Які зміни очікуються у перевезеннях вантажів?
Обсяг перевезень вантажів Укрзалізницею у 2025 році скоротиться порівняно з минулим роком на 7% – зі 173 млн тонн до 160 млн тонн. У наступні роки планується збільшити його лише до 161 млн тонн у 2026 році та 162 млн тонн у 2027 році. Про це повідомляє Інтерфакс-Україна.
Які вантажі зазнають найбільших змін?
У 2025-2026 роках обсяг перевезень руди та марганцю становитиме 44 млн тонн, що на 1 млн тонн більше, ніж у 2024 році. Однак у 2027 році цей показник знизиться до 42 млн тонн. Перевезення зерна та борошна протягом 2025-2027 років прогнозується на рівні 31 млн тонн, що на 22,5%, або 9 млн тонн менше, ніж у 2024 році.
Також Укрзалізниця очікує скорочення перевезень будматеріалів з 35 млн тонн у 2024 році до 30-32 млн тонн у 2025-2027 роках. Обсяги перевезень кам’яного вугілля у 2025-2027 роках зменшаться на 17,4% – з 23 млн тонн до 19 млн тонн.
Які фінансові прогнози у компанії?
Загальні обсяги перевезень вантажів з 2021 по 2025 рік скоротилися на 49% – з 315 млн тонн до 160 млн тонн. Зокрема, за цей період відбулося скорочення перевезень руди на 43%, будматеріалів на 52% та вугілля на 62%. Прогноз рентабельності вантажних перевезень також викликає занепокоєння: прибуток у 20,4 млрд грн минулого року скоротиться до 3,2 млрд грн наступного року, а вже у 2027 році вантажні перевезення принесуть збиток 4,8 млрд грн.
Причиною цього є фіксація тарифів, які востаннє підвищувалися у 2022 році, хоча індекс цін виробників з того часу зріс на 69,3%. Раніше заступник директора департаменту комерційної роботи Укрзалізниці Валерій Ткачов повідомляв про очікуване зниження вантажних перевезень цього року до 162-165 млн тонн.
Нагадаємо, що раніше член наглядової ради Укрзалізниці Сергій Лещенко попередив про критичну нестачу коштів на покриття збитків від пасажирських перевезень та закликав державу до негайних дій. Він також заявив про намір поступової індексації вантажних тарифів у два етапи.
У першому півріччі 2025 року Укрзалізниця перевезла 79,6 млн тонн вантажів — це на 11,8% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Гендиректор компанії Олександр Перцовський зазначив, що з такою динамікою за рік буде перевезено лише половину від обсягів довоєнного 2021 року. Також планується скоротити щонайменше 25% адміністративно-управлінського персоналу, або понад 500 посад.


