Posted in

Рівне планує оновлення тролейбусного парку до 2030 року

baeeedabcbced.jpg
baeeedabcbced.jpg

Рівне має амбітні плани щодо оновлення свого тролейбусного парку. До 2030 року місто планує щорічно купувати по 11 нових тролейбусів, що в результаті дозволить придбати 55 одиниць сучасного транспорту за п’ять років. Ці плани викладені у проєкті програми розвитку міського електротранспорту на 2026-2030 роки, на реалізацію якої передбачено 770 мільйонів гривень.

За офіційними даними, комунальне підприємство “Рівнеелектроавтотранс” протягом останніх 50 років майже не оновлювало свій рухомий склад. Це призвело до того, що 74,5% тролейбусів перевищили свій нормативний строк експлуатації. Вони потребують не лише постійного ремонту, а й значних фінансових витрат на технічне обслуговування.

Яка ситуація з тролейбусами в Рівному?

На 2025 рік на балансі підприємства налічується 75 тролейбусів, середній термін експлуатації яких складає 23,5 роки, тоді як нормативний строк становить лише 10 років. Така ситуація створює серйозні труднощі для міста та впливає на якість перевезень.

Тривала експлуатація транспорту призвела до глибоких технічних проблем. Багато машин мають пошкодження через корозію, тріщини у кузовах і рамах, а також серйозні зноси механічних деталей. Втратили свої властивості ізоляційні матеріали та кабельні системи, погіршилася робота електродвигунів і пневматичного обладнання.

Які переваги оновлення тролейбусного парку?

Міські чиновники підкреслюють, що оновлення тролейбусного парку дозволить зменшити витрати на ремонти, підвищити комфорт і безпеку перевезень, а також забезпечити стабільну роботу громадського транспорту. Водночас проєкт рішення ще має пройти розгляд і затвердження на сесії міської ради.

Нагадаємо, що у 2023 році Європейський банк реконструкції та розвитку надав кредит у розмірі 10,6 млн євро хмельницькому “Електротрансу” на закупівлю нових тролейбусів та обладнання. Після повномасштабного вторгнення Росії в Україну місто зазнало значного припливу внутрішньо переміщених осіб (ВПО), що створило додаткове навантаження на міські служби. Хмельницький отримав ще п’ять нових низькопідлогових тролейбусів вітчизняного виробництва від заводу “Еталон”, придбаних у співпраці з ЄБРР та європейськими партнерами.

Французьке агентство розвитку (AFD) виділяє Львову 5 млн євро на реконструкцію частини вул. Миколайчука, біля центру UNBROKEN, та облаштування там основи для майбутньої трамвайної колії.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.