Росія отримала з Китаю авіаційні шини та матеріали для їх виробництва вартістю понад $60 млн у 2024 році, які є критичними для бомбардувальників Су-34 та Су-35С (носіїв бомб та ракет). Про це йдеться в новому дослідженні Ради економічної безпеки України (ESCU), про яке повідомило тайванське інформаційне агентство Central News Agency (CNA).
Яка ситуація з постачаннями?
За даними ESCU, через інтенсивні злети та посадки російські військові літаки потребують заміни шин приблизно раз на 10 днів. Згідно з проаналізованими митними даними, у 2024 році Кремль отримував із КНР як готові авіаційні шини вартістю $10,3 млн, так і сировину для їх виробництва — арамідні волокна ($9,3 млн) та каучук ($42 млн).
Чи є наслідки санкцій?
Попри це, серед дев’яти компаній, що постачають шини до РФ, лише одна перебуває під санкціями США. Ще по дві компанії — серед десяти постачальників арамідних волокон і десяти постачальників каучуку. “Без китайських поставок Росія не змогла б підтримувати достатні військові потужності для ведення тривалої війни”, — наголосив Роман Стеблівський, експерт з політичних питань та адвокації Ради економічної безпеки України в інтерв’ю CNA.
Нагадаємо: Раніше Рада економічної безпеки України виявила критичну залежність російської авіації, зокрема бомбардувальників Су-34 та Су-35С, від індійських паливних присадок та натурального каучуку, який постачається з ЄС. Санкції ні до кого не було застосовано.


