Posted in

Російські авіабудівники стикаються з серйозними проблемами

fafadcdfedda.jpg
fafadcdfedda.jpg

Російським авіабудівникам не вдалося створити аналоги іноземних підшипників і електронної компонентної бази для літаків. Про це пише The Moscow Times.

“Наші підшипники навіть близько не стоять із тими, які потрібні нашій промисловості… Друга больова точка – електронна компонентна база”, – цитує видання гендиректора “Аерокомпозиту” Анатолія Гайданського. Компанія розробляє деталі для російських пасажирських лайнерів МС-21.

Чому виникли проблеми з виробництвом?

За словами Гайданського, через санкції та відсутність власних компетенцій російські виробники змушені вдаватися до допомоги “дружніх” країн. “Так, усередині ми використовуємо деяку кількість компонентів іноземних, але саме проектування систем, сертифікація – це все російське”, – уточнив він.

Гайданський додав, що створення власного літака стало “великим викликом” для Росії, оскільки напрацювання радянського авіабудування було втрачено ще в 1990-ті роки, а самі технології пішли далеко вперед. За його словами, проблеми в галузі посилюються кадровим дефіцитом – рівень підготовки інженерів за останні роки став нижчим.

Коли запустять серійне виробництво МС-21?

У січні глава “Ростеха” Сергій Чемезов повідомив про шосте перенесення старту серійного виробництва літака МС-21 – цього разу на 2026 рік, нагадує The Moscow Times. При чому серійне виробництво росіяни збиралися запустити в 2016 році. У 2025-му конвеєр налагодити не вдасться, оскільки ще не було проведено всі сертифікаційні випробування.

Згідно з комплексною програмою розвитку авіагалузі до 2030 року, перші дев’ять МС-21 мали передати авіакомпаніям ще у вересні-грудні 2025 року. У 2026-му перевізники могли розраховувати на 31 літак, а всього до 2030 року включно їм обіцяли 270.

Спочатку серійне виробництво МС-21 збиралися запустити в 2016 році. “Розробкою ‘наступника’ Ту-154 займається ПАТ ‘Яковлєв’, що входить в Об’єднану авіабудівну корпорацію (ОАК, структура ‘Ростеха’). Спочатку лайнер створювали в міжнародній кооперації, однак після введення санкцій за вторгнення Росії в Україну іноземні партнери вийшли з проєкту, що призвело до необхідності імпортозаміщення систем і комплектуючих”, – говориться у публікації.

“У грудні стало відомо, що план випуску двигунів для МС-21 було урізано. Нова версія передбачає, що у 2025 році буде вироблено сім ПД-14, а у 2026 році – 28, тоді як у попередній ці цифри були в рази вищими: 30 і 48 ПД-14 відповідно”, – зазначає видання.

Нагадаємо: раніше ЕП писала, що російська цивільна авіація – один із секторів економіки країни-агресора, де безпрецедентні санкції із закриттям неба, ембарго на постачання запчастин та відмовою в обслуговуванні суден західного виробництва справді відчутні. Літаки Sukhoi Superjet 100, які через відсутність західних запчастин опинились на межі зняття з експлуатації.

“Гордість російського авіапрому”, яка із самого початку була збитковою, після запровадження санкцій взагалі стала небезпечною для життя: кількість інцидентів за два роки зросла вдвічі. Раніше ЕП писала про те, що наявні у російських авіакомпаній літаки Boeing та Airbus “тримаються на скотчі і доброму слові”. І аналізувала, як санкції та війна “утилізують” цивільну авіацію РФ та чи приземляться остаточно її літаки. Про це ви можете прочитати у статті “На крилах ‘канібалізму’: як санкції перетворюють російську авіацію на металобрухт.”

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.