Російські транспортні компанії почали масово залишати ринок вантажних перевезень через зростання собівартості та різке зниження рентабельності. Про це повідомляє The Moscow Times. Близько 6,7 тис. перевізників перебувають у процесі ліквідації або банкрутства, згідно з даними профільної асоціації “АвтоГрузЭкс”.
За інформацією організації, це вже призвело до дефіциту пропозиції на ринку, який спостерігається з кінця жовтня.
Чому перевізники не витримують фінансово?
“Головна причина — перевізники просто не витримують фінансово. Середня собівартість зараз близько 85–86 руб. за кілометр, а тарифи відновилися лише до 74,7 руб.”, — зазначає власник мережі дилерських центрів комерційного транспорту “Альянс Тракс” Олексій Іванов.
На цьому фоні перевізникам все складніше оплачувати лізингові внески, тому з кінця минулого року спостерігається масове повернення техніки.
Які наслідки для ринку?
“Такої ситуації не було останні 17 років. Обсяги вилученої техніки б’ють рекорди і з червня 2025 року щомісяця збільшуються на 20%”, — стверджує засновник компанії “Лідер Транс” Михайло Устюжанін.
Нагадаємо, що російський бізнес у 2026 році готується оптимізувати витрати. Зокрема, 38% середніх і великих компаній планують скоротити фонд оплати праці.


