Компанія Росморпорт розірвала контракт з Онезьким суднобудівним заводом на будівництво двох інноваційних криголамів загальною вартістю 18,5 млрд рублів. Про це повідомляє російське видання Ведомости.
Які характеристики мали криголами?
Угода, укладена у 2021 році, передбачала будівництво 95-метрових криголамів потужністю 12–14 МВт класу Icebreaker7. Судна мали здатність пересуватися крізь кригу товщиною до 1,5 метра і працювати як на дизельному паливі, так і на скрапленому природному газі. Такі судна в Росії раніше не будували.
Криголами призначалися для цілорічної експлуатації у Балтійському, Білому та Баренцевому морях, а також в Північному Льодовитому океані в літньо-осінній період.
Чому контракт було розірвано?
Передати замовнику їх планували ще в 2024 році, але термін перенесли на 2026-й. Будівництво фактично не велося через санкції. Спочатку передбачалося, що судна збудують за субпідрядом на турецькій верфі Kuzey Star Shipyard, але домовленості були зірвані після вторгнення Росії в Україну.
Незважаючи на те, що роботи не велися, Росморпорт виплатив ССЗ аванс у 9,27 млрд рублів. Тепер завод зобов’язали повернути ці кошти протягом п’яти робочих днів після розторгнення контракту.
Нагадаємо, раніше повідомлялося про стрімке зростання експорту російської арктичної нафти до Китаю. Морська перевалка з судна на судно (STS) дозволяє обійти американські санкції. Також повідомлялося, що у російських суднобудівних корпорацій закінчуються ключові деталі, зокрема для двигунів, що затримує або зупиняє виробництво танкерів і суден, необхідних для транспортування нафти і вантажів.
Читайте також: Гаряча Арктика: як Росія виграє в США перегони за домінування в регіоні.