Міністерство оборони України нещодавно скасувало застарілу вимогу про підвищену температуру спалаху 62 градуси при закупівлі дизельного пального. Про це повідомив директор консалтингової компанії Сергій Куюн.
“Як свідчить тендерна документація, серпневі й вересневі закупівлі дизпалива здійснювались зі скасованою вимогою про потребу дотримання радянського стандарту щодо температури спалаху”, – зазначив Куюн.
За його словами, в липні вказана норма ще діяла, що й призвело до появи у переліку потенційних позицій для постачання дизпального індійського виробництва. “В Європі цей показник взагалі не нормується і зазвичай становить 55 градусів, а ті 62 перекочували до нас із радянських часів, коли такі вимоги до пального були продиктовані особливостями використання пального на флоті. Флоту в нас вже майже не залишилось, а ось норма виявилася живучою”, – розповів він.
Які наслідки скасування вимоги?
Як зазначив директор А-95, саме вказана норма обмежувала коло виробників дизпалива для підприємств Міноборони двома НПЗ – “Укртатнафтою” в Кременчузі та НПЗ у Плоцьку польської Orlen, який виготовляє на спецзамовлення “Укрнафти” в обмежених кількостях “радянський” дизель.
Що далі для ринку дизельного пального?
Скасування цієї вимоги може відкрити нові можливості для постачальників та розширити асортимент дизельного пального на українському ринку.