Posted in

Скорочення постачань російського дизпального у серпні

faaccadbda.jpg
faaccadbda.jpg

У серпні обсяги надходжень російського дизпального й газойлю у порти інших країн скоротилися на 3%, до 3,8 млн тонн. Про це повідомляє консалтингова група “А-95”. Зменшення показника відбулося через скорочення постачань пального найбільшим покупцям — Туреччині й Бразилії. Минулого місяця турецькі порти обробили на 1% менше російських обсягів, що становить 1,37 млн тонн. Надходження у Бразилію впали на 24%, до 432 тис. тонн.

Які зміни в постачаннях до Африки?

Водночас відвантаження у країни північної Африки в серпні збільшилися. Єгипет наростив імпорт у 4 рази, до 141 тис. тонн, Марокко збільшила обсяги зі 137 тис. тонн до 188 тис. тонн, а Туніс — зі 104 тис. тонн до 127 тис. тонн. Загалом до країн африканського континенту в серпні надійшло 994 тис. тонн російських дистилятів, що майже дорівнює показнику липня (990 тис. тонн).

Які тенденції в постачаннях до Азії?

Постачання в країни Азії у цей же період зросли з 239 тис. тонн до 542 тис. тонн. При цьому майже половина обсягів (265 тис. тонн) припала на Китай. Надходження дизпального й газойлю у країни Близького Сходу скоротилися зі 145 тис. тонн до 130 тис. тонн. Основні обсяги прийняли порти Лівану (67 тис. тонн) і Ємену (30 тис. тонн).

За вісім місяців обсяги надходження російського дизпального й газойлю у порти країн світу зросли на 8%, до 32,1 млн тонн. Зростання відбулося шляхом збільшення відвантажень пального в країни Африки. При цьому найбільші споживачі, Туреччина й Бразилія, зменшили обсяги. У січні-серпні турецькі порти прийняли 10,4 млн тонн дистилятів, це на 7% менше порівняно з аналогічним періодом минулого року. Надходження в бразильські порти скоротилися на 16%, до 5,2 млн тонн.

Варто зазначити, що скорочення Бразилією закупівель російського палива дозволило наростити обсяги американським постачальникам. За сім місяців експорт пального з США у Бразилію збільшився майже в 4 рази, до 2 млн тонн.

Нагадаємо, вантажообіг морських портів країни-агресора Росії у січні-серпні 2025 року зменшився на 3,5% порівняно з аналогічним періодом минулого року та склав 576,3 млн тонн. Раніше повідомлялося, що у березні-квітні 2025 року до іспанських портів надійшло 123 тисячі тонн дизельного палива з Марокко. Це більш ніж утричі перевищує обсяги, імпортовані з Марокко за весь період 2020–2024 років. До цього часу з Марокко взагалі не експортували дизельне паливо до Іспанії. Постачання нафтопродуктів з румунського порту Констанца – одного з найпотужніших джерел українського ринку – можуть потрапити під санкції з 1 жовтня 2025 року.