Світовий ринок акумуляторів готується до чергового зниження цін наступного року. Технологічний прогрес і ринкові чинники виявилися сильнішими за високі тарифи і подорожчання сировини. Так, електромобілі та системи зберігання енергії можуть подешевшати.
Згідно з дослідженням BloombergNEF, середня вартість акумуляторної батареї у 2026 році знизиться на 3%, досягнувши позначки в 105 доларів за кіловат-годину, пише Bloomberg.
Які фактори впливають на зниження цін?
Аналітики пов’язують прийдешнє зниження цін з кількома факторами. По-перше, в Китаї спостерігається надлишок виробничих потужностей, що змушує фабрики знижувати відпускні ціни. По-друге, галузь масово переходить на використання літій-залізо-фосфатної технології (LFP), яка виявилася дешевшою і безпечнішою альтернативою традиційним рішенням.
Евеліна Стойку, голова команди з акумуляторних технологій у BNEF, зазначає, що запекла конкуренція робить батареї дешевшими з кожним роком. У результаті є можливість знизити вартість електромобілів і прискорити розгортання мережевих сховищ для підтримки поновлюваних джерел енергії по всьому світу.
Які наслідки для автопромисловості та енергетики?
Зниження вартості найдорожчого компонента електрокара безпосередньо стимулює глобальний перехід на “зелений” транспорт. Китай уже лідирує в цьому напрямі: щорічні продажі електромобілів у Піднебесній уже незабаром можуть обігнати загальну кількість усіх автомобілів (включно з бензиновими), що продаються в США.
Більш доступні АКБ також підстьобують розвиток стаціонарних систем зберігання енергії. Вони необхідні для балансування нестабільного вироблення сонячних і вітряних станцій, а також для забезпечення зростаючих потреб дата-центрів. Очікується, що в найближче десятиліття кількість установок систем зберігання енергії у світі подвоїться.
У майбутньому зниження витрат підтримуватимуть інвестиції в нові розробки, включно з твердотільними електролітами, кремнієвими і літій-металевими анодами, а також вдосконалення виробничих процесів.
Раніше повідомлялося, що нові акумулятори для електрокарів подвоять запас ходу за допомогою простого повітря. Японські дослідники з Національного інституту матеріалознавства (NIMS) оголосили про прорив у розробці літій-повітряних акумуляторів. Ця технологія теоретично здатна забезпечити електромобілям запас ходу, який можна порівняти з машинами на бензині.


