Posted in

Технології акумуляторів для електромобілів: майбутнє вже близько

ebfbededadda.jpg
ebfbededadda.jpg

Які нові технології акумуляторів змінять електромобілі?

У сфері акумуляторів для електромобілів існує три потужні технології, які можуть зробити такі авто доступнішими, безпечнішими та далекобійнішими. Звичайні літій-іонні акумулятори постійно вдосконалюються, але справжня революція настане з впровадженням твердотільних і натрій-іонних елементів, а також нових підходів до їх компонування.

Що таке твердотільні акумулятори?

Експерти вважають, що твердотільні акумулятори можуть стати найбільш фундаментальним зрушенням в архітектурі батарей. На відміну від сучасних осередків, які використовують легкозаймистий рідкий електроліт, у твердотільних акумуляторах застосовується твердий матеріал. Відсутність горючої рідини знижує ризик загоряння і теплового розгону. Такі батареї здатні зберігати більше енергії в тому ж обсязі, що дозволяє або збільшити запас ходу, або зменшити розміри батареї, зберігши колишні показники. Теоретично, твердотільні акумулятори можуть заряджатися набагато швидше, ніж сучасні аналоги.

Поки що масове впровадження твердотільних батарей стримується високою вартістю виробництва. Проте компанії, такі як Toyota та BMW, вже активно працюють над їх впровадженням у серійні моделі електрокарів, які можуть з’явитися на ринку в найближчі 5-10 років.

Які переваги натрій-іонних батарей?

Натрій-іонні батареї є менш відомою, але перспективною розробкою. Головна перевага полягає в доступності сировини. Натрій, на відміну від літію, кобальту та нікелю, є одним з найпоширеніших елементів на планеті. Відмова від дорогих металів робить ці батареї дешевшими у виробництві, зменшуючи залежність від складних і геополітично нестабільних ланцюгів поставок.

Проте натрій-іонні акумулятори мають нижчу щільність енергії, що означає менший запас ходу при тій же вазі. Тому їх, найімовірніше, використовуватимуть не в преміальних електрокарах, а в міських автомобілях, комерційному транспорті та стаціонарних системах зберігання енергії.

Чим цікаві літій-залізо-фосфатні акумулятори?

Батареї типу LiFePO4 вже активно використовуються компаніями, такими як Tesla та китайські виробники. Це більш безпечний, дешевий і довговічний варіант літій-іонної хімії, хоча й з меншою щільністю енергії. Вони також використовують архітектуру Cell-to-Pack, що дозволяє прибрати зайві компоненти з конструкції батарейного блоку та “упакувати” більше активного матеріалу в тому ж об’ємі, збільшуючи щільність енергії без зміни самої хімії осередків.

Експерти попереджають, що не варто очікувати швидких змін, але впевнені, що розвиток твердотільних і натрій-іонних технологій у найближчі десятиліття дійсно перетворить ринок електромобілів.

Раніше повідомлялося, що Toyota готує проривну батарею, розраховану на 40 років роботи, з якою електрокари вже не будуть колишніми. Твердотільні акумулятори нового покоління від Toyota будуть розраховані на десятиліття, і одна й та сама батарея зможе “пережити” кілька автомобілів.