Україна передала уряду Кореї офіційний запит на пільгове фінансування для закупівлі 20 швидкісних електропоїздів корейського виробництва. Про це у Telegram повідомив віцепрем’єр з відновлення – міністр розвитку громад і територій України Олексій Кулеба.
Україна має намір придбати їх в рамках Фонду економічного розвитку та співробітництва. В перспективі – це найбільший економічний проєкт між нашими країнами? Він відкриває нову сторінку у співпраці України та Кореї і стане кроком до модернізації української залізниці, – зазначив Кулеба.
Які ще проєкти реалізуються? Проєкт буде реалізовано через відкритий і прозорий тендер серед усіх провідних виробників Кореї. Це принципове питання для довіри й ефективності, – запевнив міністр.
Він також зазначив, що Україна та Корея опрацьовують проєкт будівництва Центру управління залізничним рухом, модернізацію української авіації, а також створення тренінгового центру важкої будівельної техніки у Житомирі. Як це вплине на транспортну інфраструктуру? Ці проєкти дозволяють розвивати транспорт, авіацію, логістику та формують сучасну систему підготовки кадрів, що буде працювати на відбудову країни, – зазначив чиновник.
Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що Україна збирається закупити 20 швидкісних електропоїздів корейського виробництва. Також вагоноремонтні підприємства “Укрзалізниці” очікують, що цей рік закінчать зі збитками у 600 мільйонів гривень. Причини – падіння обсягів залізничних перевезень та профіцит вантажних вагонів на ринку.
У першому півріччі 2025 року Укрзалізниця перевезла 79,6 млн тонн вантажів — це на 11,8% менше, ніж за аналогічний період торік. Найбільше впали обсяги перевезення вугілля і зерна. Гендиректор компанії Олександр Перцовський зазначив, що з такою динамікою за рік буде перевезено лише половину від обсягів довоєнного 2021 року.
АТ “Укрзалізниця” планує у 2025-му скоротити щонайменше 25% адміністративно-управлінського персоналу, або понад 500 посад. Раніше АТ “Укрзалізниця” оголосила тендер на залучення міжнародного юридичного радника для супроводу у процесі реструктуризації зовнішнього боргу. УЗ мусить розв’язати проблему накопичених ще з 2012 року боргів у понад мільярд доларів США.