З початку роботи Українського морського коридору у серпні 2023 року у Одесі, Південному та Чорноморську перевантажили понад 146,5 млн тонн вантажів. Про це повідомив керівник Одеської філії ДП “Адміністрація морських портів України” Дмитро Назаренко.
З серпня 2023 року порти Великої Одеси перевалили понад 146,5 млн тонн вантажів та обробили 5596 суден. Зокрема, Одеський порт обробив 1528 суден, зазначив він.
Які наслідки війни для портової інфраструктури?
Водночас, від початку повномасштабної агресії було пошкоджено або знищено понад 500 об’єктів портової інфраструктури, 116 цивільних суден, постраждали 157 цивільних осіб, а безпосередньо на території Одеського морського порту пошкоджено 161 об’єкт.
“Попри всі виклики, українські морські порти залишаються невід’ємною частиною економічної стійкості держави. Їхня безпека — це питання не лише логістики, а й виживання експортної моделі України”, — підкреслив Назаренко.
Які обсяги перевезень за останні місяці?
Нагадаємо, що у серпні Адміністрація морських портів України повідомила, що за час роботи українського морського коридору понад 5 300 суден перевезли понад 137 млн тонн вантажів, з яких понад 84 мільйони тонн — експорт агропродукції.
За 8 місяців 2025 року морські порти України обробили 134 191 TEU, що є найбільшим показником від початку повномасштабної війни. Також повідомлялося, що у січні – червні 2025 року в морських портах України було оброблено близько 40 млн тонн вантажів.
Варто зазначити, що спостерігається певне падіння обсягів, але ті порти, які відкриті, працюють стабільно, незважаючи на постійні обстріли та складну ситуацію з безпекою.
Для відновлення української портової інфраструктури потрібно не менше 1 мільярда євро, заявив раніше заступник міністра розвитку громад та територій України Андрій Кашуба.