АТ “Укрзалізниця” має намір домовитися з урядом щодо індексації тарифів на залізничні перевезення, зокрема підвищити тариф на транспортування зерна. Про це повідомив заступник директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ “Укрзалізниця” Валерій Ткачов.
Сьогодні українська залізнична логістика має найнижчий тариф на перевезення 1 тонни зерна до портів, що становить 17 доларів США за тонну. Це позитивно впливає на аграріїв, однак для АТ “Укрзалізниця” така ціна не дозволяє підприємству розвиватися та бути ефективним.
Які зміни можуть очікувати аграрії?
Ткачов зазначив, що вартість логістики для аграріїв наразі є досить прийнятною, але залізниця наполягатиме на індексації тарифів. За його словами, підвищення може сягнути 4-5 доларів. “Якщо ми зможемо домовитися з урядом, то тариф зросте на 37-40%. Я вважаю, що це підйомна ціна, адже у 2024 році залізнична логістика вартувала 22 долари за тонну зерна. Таким чином ми вийдемо на минулорічний рівень, що дозволить нам функціонувати в складних умовах війни”, — пояснив він.
Яка ситуація з перевалкою зерна?
Ткачов також додав, що вартість перевалки зерна в портах знизилася до 7 доларів за тонну, тоді як торік вона становила 10-12 доларів, що дозволяє аграріям економити.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що вагоноремонтні підприємства “Укрзалізниці” очікують закінчення року зі збитками у 600 мільйонів гривень через падіння обсягів залізничних перевезень та профіцит вантажних вагонів на ринку. У першому півріччі 2025 року “Укрзалізниця” перевезла 79,6 млн тонн вантажів — це на 11,8% менше, ніж за аналогічний період торік. Найбільше впали обсяги перевезення вугілля і зерна.
Гендиректор компанії Олександр Перцовський зазначив, що з такою динамікою за рік буде перевезено лише половину від обсягів довоєнного 2021 року. АТ “Укрзалізниця” планує у 2025 році скоротити щонайменше 25% адміністративно-управлінського персоналу, або понад 500 посад.
Раніше АТ “Укрзалізниця” оголосила тендер на залучення міжнародного юридичного радника для супроводу у процесі реструктуризації зовнішнього боргу. УЗ мусить вирішити проблему накопичених ще з 2012 року боргів у понад мільярд доларів США.