Ринок складаних ножів має масу особливостей. Людство сторіччями користується ножами в побуті, під час роботи або відпочинку. Тому попит на цей вид товару має відносно постійний характер. І видів ножів існує безліч, що має на увазі і широкий їх асортимент у виробників.
При цьому, відомі західні торгові марки досягли великих успіхів в просуванні своєї продукції. Фактично, вони створили в середовищі своїх споживачів цілу ножеманську субкультуру, що відрізняється не тільки своїм стилем споживання, але і певним набором власних норм, уявлень і навіть авторитетів.
Створені спеціалізовані журнали, сайти і канали на Youtube. Видаються книги, регулярно виступають зі своїми думками експерти.
Все це безупинно працює на формування необхідної системи цінностей в своїх споживчих групах.
Victorinox, Opinel, Buck Knives, Cold Steel, Spyderco і інші західні бренди з багаторічною історією на даний момент є всесвітньо відомими іменами, що володіють в очах ретельно сформованої субкультури ножеманів значним авторитетом.
Звичайно ж, створення і підтримання цього лояльного і щиро зацікавленого середовища коштувало торговим маркам Європи і США дуже великих вкладень.
Але виявилося, що даний ринок не застрахований від несподіваних вторгнень ззовні.
Не так давно сторінки видань, сайтів та блогів буквально наповнилися рекламними статтями, що знайомлять споживача з новими ножовими брендами з КНР. Що цікаво, більшість цих торгових марок навіть не намагається приховати своє «східне» походження.
Головними мотивами рекламних повідомлень є такі ідеї: “Час, коли товари з Китаю були символом та зразком низькоякісного підробки, давно минув. Сучасні виробники з КНР багато чому навчилися у своїх західних партнерів і тепер мало чим їм поступаються. Їх вироби зрівнялися із західними за якістю, але при цьому відрізняються від них більш привабливою ціною.”
Що найцікавіше, коли ножі від “нових китайців” все ж таки надійшли в продаж, виявилося, що слова про високу якість і цікаві ціни були не просто словами.
Такі бренди з Піднебесної як, наприклад, SRM і CH Outdoor, явно мітять в середньо-бюджетний сегмент ножового ринку. Не підводячись до складного в виробництві і просуванні топового сегмента, вони виявилися в змозі запропонувати конкурентоспроможний товар у своїй ніші. Навіть прискіпливі американські блогери відзначають, що за співвідношенням «ціна-якість» ці ножі дуже привабливі.
Ще цікавіша стратегія таких торгових марок, як Bestech Knives і Real Steel. Маркетологи цих брендів звернулися з пропозицією співпраці до відомих в ножеманському середовищі технічним дизайнерів. В результаті їм вдалося створити ножі, безумовно здатні скласти конкуренцію товару високого класу споживання.
Таке активне і добре продумане вторгнення явно не залишиться без наслідків.
Чим відповість на нього ринок – покаже час.
Проте, не можна не відзначити, що продукція SRM, CH Outdoor, Bestech Knives і Real Steel вже продається і через українські інтернет-магазини, деякі з яких налагодили з цими брендами пряме співробітництво.
Для українського споживача, природно, що ціни, пропоновані китайськими брендами, можуть бути особливо цікаві. Тому, деякий успіх китайців на місцевому ножовому ринку (при всій його специфіці) досить імовірний.
У всякому разі, спостерігати за розвитком подій дуже цікаво.