Попри негативний вплив, спричинений бойовими діями, за останні роки кількість готелів, мотелів та хостелів в Україні демонструє зростання. Про це йдеться в дослідженні агенції диджитал-маркетингу Inweb. Станом на середину 2024 року в Україні працювало 2017 готельних закладів – кількість діючих об’єктів знову зростає, незважаючи на те, що щонайменше 12 великих готелів були зруйновані або пошкоджені внаслідок бойових дій.
Які зміни відбулися на ринку готелів?
Аналітики зазначають, що загальний ринок колективних засобів розміщення демонструє спад. За останні роки значних втрат зазнали туристичні бази, табори (-33,5%); пансіонати з лікуванням (-22,5%), оздоровчі заклади (-83,3%), санаторії–профілакторії (-8,5%), бази та пансіонати відпочинку (-24,2%). Проте готельний бізнес виявився найстійкішим: кількість готелів зросла на 9,1%, мотелів на 10,7%, а хостелів на 28,7%.
Де зосереджені готельні заклади?
Колективні засоби розміщення по території України розподілені нерівномірно. Найбільша концентрація спостерігається в регіонах морського дозвілля та літнього відпочинку: Одеська, Запорізька, Миколаївська та Херсонська області мають 1399 об’єктів або 34,0%. У регіонах ділової, освітньої та виробничої активності, таких як Київ, Дніпро та Харків, функціонує 585 об’єктів або 14,2%. Рекреаційні регіони гірського туризму та відпочинку, зокрема Львівська та Івано-Франківська області, мають 611 об’єктів або 14,8%.
Хоча частка хостелів поки невелика (близько 80 закладів), вони активно з’являються у безпечніших містах, відповідаючи на потребу в доступному житлі для переселенців і волонтерів.
Згідно з дослідженням, структура попиту в Україні змінилася через війну. У 2023-2024 роках найбільше зростання фіксували в західних регіонах: у Львові та Карпатах показники завантаженості готелів сягали 60-70%, що відповідає рівню провідних світових курортів. У Києві та Одесі завантаженість і доходи залишались нижчими. У курортних зонах, зокрема в Карпатах, спостерігалося раннє бронювання (за 30-40 днів), тоді як у містах на сході — значно коротші вікна (1-2 тижні).
Попит концентрується в безпечних регіонах, що забезпечує як зростання заповнюваності, так і підвищення тарифів. Нагадаємо, що за січень-серпень до місцевих бюджетів України надійшло 219,5 млн грн туристичного збору. Порівняно з відповідним періодом минулого року – це +35,1%, або +57 млн грн.