Volvo Car Corporation: чи досяжні цілі і програми ЄС зі зниження викидів CO2?

Volvo Car Corporation виступає з попередженням Європейському Союзу: існують ризики невиконання програми скорочення викиду двоокису вуглецю в країнах ЄС через відсутність продуманих стимулів для споживачів. Є й інші проблеми – необхідна серйозна підтримка досліджень і розробок в автомобільній галузі, включаючи програми з впровадження технологій електрифікації.

На семінарі автовиробників, що відбувся у Брюсселі, президент і головний керуючий Volvo Car Corporation Стефан Якобі (Stefan Jacoby) виступив з доповіддю, в якій робиться висновок, що збереження робочих місць, інвестиції і конкурентоспроможність європейських автовиробників перебувають під загрозою, якщо не буде переглянуто підхід Європейської комісії до програм електрифікації в автомобільній галузі.

«Volvo Car Corporation закликає ЄС забезпечити необхідні стимули і своєчасно надати підтримку для досліджень і розробок у цій сфері. Якщо це не відбудеться, європейська автомобільна промисловість може втратити свої поточні позиції лідерства в цій галузі. У довгостроковій перспективі це може негативно позначитися на конкурентних можливостях європейських автовиробників і збереженні робочих місць у галузі», – відзначив  Стефан Якобі.

Volvo Car Corporation також звернула увагу на ризики невиконання програми Європейської комісії, викладеної в Оглядовій доповіді з транспорту, де сказано, що згідно з прийнятими цілями із захисту клімату в ЄС парникові гази, що виділяються транспортними засобами, повинні скоротитися не менш ніж на 60 відсотків до 2050 року. В Оглядовій доповіді також вказано, що до 2030 року кількість автомобілів з двигунами, які працюють на традиційних видах палива, повинна скоротитися вдвічі, а до 2050 року використання таких автомобілів має повністю припинитися.

Складне завдання для галузі

«Перед європейськими автовиробниками постає серйозна проблема: законодавство про зниження CO2 передбачає розвиток програм електрифікації без відповідних ініціатив, які дозволили би зробити такі автомобілі доступними для великої кількості споживачів», – заявив Стефан Якобі.

У 2011 році у світі було продано менше 50 000 електромобілів, що відповідає приблизно 0,1 відсотка всього автомобільного ринку. Ці цифри свідчать про те, що в осяжному майбутньому на ринку, як і раніше, будуть домінувати автомобілі з традиційними двигунами внутрішнього згоряння.

«Зараз ще надто рано відмовлятися від звичайних дизельних і бензинових двигунів. Ми постійно вдосконалюємо ці двигуни, підвищуючи їхню ефективність. За два роки, що минули, Volvo вдалося знизити викиди CO2 дизельних і бензинових двигунів на 13 відсотків», – додав Стефан Якобі.

Прогнози розвитку технологій електрифікації, які не відповідають реальності

Незважаючи на те, що в ЄС не прийняті офіційні показники для розвитку технологій електрифікації автотранспорту в країнах ЄС, дослідження, проведені учасниками галузі, показують, що в низці країн – членів ЄС існує завищена оцінка прогнозованих темпів реалізації програм електрифікації транспортних засобів.

За даними власного дослідження Європейської комісії «Європейська стратегія для екологічно чистих та енергоощадних транспортних засобів» до 2020 року частка електромобілів і гібридних автомобілів із зарядженням батарей від звичайної електромережі складе лише 3–4 відсотки ринку, а до 2030 року очікується зростання до 30 відсотків.

«Обидва прогнози виглядають нереалістично. Враховуючи недостатні державні заходи, що стимулюють впровадження технологій електрифікації, і високу вартість акумуляторних батарей, електромобілі ледь зможуть дістати один відсоток ринку до 2020 року», – підкреслив Стефан Якобі.

Необхідні субсидії і стимулюючі заходи

Одна з причин, яка не дозволяє зробити електромобілі доступнішими, полягає в тому, що вартість електромобілів надто висока і дуже повільно знижується.

«Зусилля автовиробників знизити вартість електромобілів не можуть в повній мірі компенсувати високу вартість акумуляторних батарей. Для успішного виходу на ринок технологій електрифікації необхідні субсидії і стимули в усіх європейських країнах. На жаль, реалізація цих заходів наразі ускладнюється через боргову кризу», – сказав Стефан Якобі.

Volvo Car Corporation націлена утримувати позиції лідера в галузі впровадження технологій електрифікації. Підтвердженням цьому став вихід на ринок нової гібридної моделі Volvo V60 Plug-in Hybrid у 2012 році.

«Volvo V60 Plug-in Hybrid – це чудовий автомобіль, і ми відзначаємо величезний інтерес до цієї моделі на ринку. Ми доклали максимум зусиль, щоб знизити ціну на рівень нижчий за 50 000 євро, але щоб зробити цей автомобіль доступнішим широкій публіці, необхідні додаткові стимули».

Ризик втратити технологічне лідерство

Впровадження технологій електрифікації може бути успішно реалізоване лише у разі взаємодії всіх учасників ринку, включаючи автовиробників, державні установи, постачальників дорожньої інфраструктури, постачальників електроенергії і наукові організації.

Наприклад, у Китаї уряд виділив 15 мільярдів доларів США на підтримку дослідницьких центрів китайської автомобільної галузі, зайнятих розробками технологій електрифікації. Обсяг цих інвестицій набагато перевищує інвестиції в цю галузь в ЄС і в США.

Делегати Єврокомісії, представники науково-дослідницьких організацій та автомобільної галузі провели дискусії з метою вироблення рішень для виконання програм зі зниження шкідливих викидів в ЄС. У роботі семінару взяли участь понад 300 гостей з числа значних політичних діячів і представників бізнесу європейських країн. Вони провели обговорення таких тем, як розвиток інфраструктури, стимули, економічні пріоритети і заходи дляоптимізації вартості виробництва, що дозволить зробити електромобілі реальністю для європейського ринку.

Залишити відповідь