Компанія Amogy розробила технологію, яка дозволить використовувати аміак як основне джерело палива для безпілотників, морського судноплавства, виробництва електроенергії та промисловості.
Стартап Amogy, заснований чотирма випускниками Массачусетського технологічного інституту (MIT) в США, пропонує новий каталізатор, здатний розщеплювати аміак на водень та азот до 70% ефективніше, ніж найсучасніші системи сьогодні. Про це йдеться на сайті MIT.
Чому аміак вважається перспективним паливом?
Аміак вважається перспективним паливом, оскільки він не містить вуглецю, має високу енергоємність, а також його легше транспортувати та зберігати, ніж водень. Однак спалювання аміаку створює небезпечні оксиди азоту, а розщеплення молекул аміаку для створення водневого палива зазвичай вимагає багато енергії та спеціалізованих двигунів.
Amogy планує продавати свої каталізатори, а також модульні системи, включаючи паливні елементи та двигуни для безпосереднього перетворення аміаку в енергію. Ці системи не спалюють і не згоряють аміак, а отже, уникають проблем зі здоров’ям, пов’язаних із оксидами азоту.
Які досягнення компанії Amogy?
Компанія вже використовувала свою технологію розчеплення для створення першого у світі дрона, що працює на аміаку. Вона також залучила до співпраці лідерів галузі, включаючи Samsung, Saudi Aramco, KBR і Hyundai, зібравши при цьому понад 300 мільйонів доларів.
“Ніхто ще не продемонстрував, що аміак можна використовувати для живлення пристроїв такого масштабу, як ми. Ми продемонстрували, що цей підхід працює та є масштабованим”, — сказав генеральний директор Сонхун Ву.
Зважаючи на переваги аміаку в щільності потужності порівняно з відновлюваними джерелами енергії та батареями, компанія також орієнтується на енергоємні галузі, такі як морське судноплавство, виробництво електроенергії, будівництво та гірничодобувна промисловість.
“У важкому транспорті доводиться використовувати рідке паливо з високою щільністю енергії через великі відстані та вимоги до потужності. Акумулятори не можуть задовольнити ці вимоги. Саме тому водень є такою захопливою молекулою для важкої промисловості та судноплавства. Але водень потрібно зберігати надто холодним, тоді як аміак може бути рідким за кімнатної температури. Наше завдання зараз — забезпечити цю потужність у великих масштабах”, — додав Ву.
Нагадаємо, дослідницька група з кафедри машинобудування Гонконгського університету розробила новий генератор, який використовує вологу з повітря. Фокус також повідомляв, що вчений з Дослідницького центру FSCN розробив сталий метод виготовлення кремнію, придатного для акумуляторів наступного покоління.


