Якщо казати образно, то сайт можна розглядати, як раму й кузов автомобіля, а SEO – його двигун. Без грамотної, а головне, своєчасної оптимізації веб-сторінка не буде повноцінно працювати.
Коли починати оптимізувати
Оптимізувати сайт, з погляду SEO, потрібно починати під час, а ще краще – до старту розробки. Безумовно, можна й пізніше. До того ж із досвіду Luxeo, частіше власники сайтів замовляють SEO просування вже готового проекту. І, як показує практика, це теж працює. Але дорожче, довше, складніше. Причому чим складніше – тим дорожче. А в деяких випадках від етапу старту оптимізації, залежить її ефективність.
Зв’язок створення сайту з SEO
- Формування структури. Вона має відповідати семантичному ядру, а отже, для того щоби створити розділи треба вже підібрати та розкластеризувати пошукові запити на задану тематику.
- Движок сайту. Підбираючи платформу для створення веб-ресурсу, треба враховувати наявність функцій та можливості розширення базових SEO-опцій системи управління контентом. Чимале значення має і «ставлення» пошукової системи до CMS. Під час вибору варто консультуватися і з розробниками, і із seo-спеціалістами.
- Юзабіліті й дизайн. Варто передбачити кращі практики поведінкового досвіду в момент проектування дизайну, ніж переробляти його.
- Доменне ім’я. Також важливий чинник просування. Воно повинно бути зрозумілим, однозначним, легким у перекладі, що запам’ятовується, й оптимально вміщувати найважливіше ключове слово.
Як це виглядає на практиці
Ідеально перед початком розробки структури сайту вже мати підготовлене семантичне ядро. Для цього треба:
- зібрати список ключових слів (фраз), що характеризують представлені на сайті послуги / продукти;
- по кожному проаналізувати видачу пошукових систем;
- сформувати групи ключових слів на підставі пошукової видачі та семантичної близькості;
- збудувати структуру розділів/категорій та сторінок – розподілити отримані кластери по конкретним сторінкам сайту.
Під час вибору CMS часто вирішується питання: віддати перевагу готовому движку або замовляти самописний. Варто знати, що сьогодні є чимало платформ для будь-яких потреб бізнесу. Спеціальні рішення є для інтернет-магазинів, блогів, корпоративних порталів та лендингів. Доречі, сучасні системи управління контентом досить добре дружать з SEO, мають вбудовані функції та модулі, що «підтягують» сайт до вимог пошуковиків.
Під час розробки дизайну обов’язково слід передбачити нюанси, важливі для просування:
- адаптивність шаблону;
- наявність помітних контактів;
- інтеграція із соцмережами;
- прості форми замовлення та звернення.
Чому вигідніше починати оптимізацію до створення сайту
3 основні причини для цього:
- Це ефективніше. Сайт виходить максимально оптимізованим. Доробляти вже готовий сайт довше, не завжди виходить реалізувати необхідне по-максимуму.
- Так дешевше. Щоб оптимізувати вже готовий сайт, вам буде потрібно спочатку проаналізувати сотні його параметрів. І це не тільки час, а і гроші, бо подібна аналітика коштує недешево. Крім того, ви вже заплатите за розробку, а потім – за доопрацювання за техзавданням seo-спеціалістів.
- Так швидше. Якщо сайт попередньо оптимізований, він значно швидше й точніше індексується пошуковими системами. Структуру нового сайту простіше спочатку створювати відповідно до семантичного ядра. З іншого боку, коли ви оптимізуєте вже наявний сайт, пошуковим системам необхідно більше часу на те, щоби переіндексувати правки, які внесли.
У разі грамотної та своєчасної SEO-оптимізації, створений сайт потрапляє в ТОП пошукової видачі досить швидко. І продовжує там триматися, вимагаючи значно менших зусиль із вашого боку. А це означає, що його бачать ваші потенційні клієнти.