Система вихлопу сучасного автомобіля оснащена важливим компонентом, який очищає та знижує шкідливість відпрацьованих газів, що утворилися внаслідок згоряння палива. Цей компонент називається каталітичним нейтралізатором. Зі зростанням пробігу авто деталь зношується і потребує заміни. На майданчику https://autocatalystmarket.com/ua/ru/buyers власники старих каталізаторів зможуть знайти корисну інформацію про ціни на конкретні типи нейтралізаторів, ознайомитись та вибрати найкращу пропозицію від скупників.
Як влаштований каталітичний нейтралізатор
Основна функція каталітичного перетворювача — очищення шкідливих вихлопів. Сучасні деталі мають компоненти:
- Вступає в реакцію та зв’язує оксиди азоту.
- Видаляє окис вуглецю та інші частинки незгорілого палива.
- Кисневий датчик. Аналізує склад вихлопних газів на виході з перетворювача, передає отримані дані на бортовий комп’ютер.
Основа каталізатора — тонкий шар металів платинової групи (паладій, іридій, родій, платина), які безпосередньо очищають вихлопи, вступаючи в реакцію та утворюючи на виході нешкідливі речовини. Склад і концентрація дорогоцінних металів може істотно відрізнятися на різних каталізаторах.
Тонким шаром дорогоцінних металів покриті стільники або блок-носій каталізатора (керамічні або металеві). Зверху стільники покриті шаром теплоізоляції та поміщені в корпус.
Важливо, що хімічна реакція з очищення вихлопів починає запускатися після прогріву двигуна, коли температура досягне 300 градусів. Усі незгорілі частинки відпрацьованих газів потрапляють на розпечену поверхню перетворювача, де й догоряють. На виході з нейтралізатора вторинні гази перетворюються на нешкідливі для здоров’я продукти розпаду, які потрапляють у повітря.
У чому відмінність каталізатора на основі кераміки та металу
Керамічний каталізатор серед автомобілістів найпопулярніший, оскільки має доступну ціну. Але разом з тим має низьку міцність і при сильному ударі по корпусу каталізатора керамічні стільники можуть почати руйнуватися.
Складається з 3 елементів:
-
- сталева нержавіюча сітка з дроту;
-
- подушка із силікату, яка виконана з частинок слюди та алюмінію;
-
- шар теплоізоляції — вогнетривкий корпус з подвійними стінками.
За конструкцією металевий каталізатор повністю збігається з керамічним. Тільки замість керамічних стільників металеві також покриті шаром дорогоцінних металів платинової групи з високою хімічною активністю. Головна перевага та відмінність металевого каталітичного перетворювача — висока міцність, яка дозволяє чудово переносити механічні пошкодження, перепади температур. За ціною обійдеться дорожче кераміки, але й термін служби буде більшим.