Особливості конструкції каталітичного перетворювача

Система вихлопу сучасного автомобіля оснащена важливим компонентом, який очищає та знижує шкідливість відпрацьованих газів, що утворилися внаслідок згоряння палива. Цей компонент називається каталітичним нейтралізатором. Зі зростанням пробігу авто деталь зношується і потребує заміни. На майданчику https://autocatalystmarket.com/ua/ru/buyers власники старих каталізаторів зможуть знайти корисну інформацію про ціни на конкретні типи нейтралізаторів, ознайомитись та вибрати найкращу пропозицію від скупників.

Як влаштований каталітичний нейтралізатор 

Основна функція каталітичного перетворювача — очищення шкідливих вихлопів. Сучасні деталі мають компоненти:

  1. Вступає в реакцію та зв’язує оксиди азоту.
  2. Видаляє окис вуглецю та інші частинки незгорілого палива.
  3. Кисневий датчик. Аналізує склад вихлопних газів на виході з перетворювача, передає отримані дані на бортовий комп’ютер.

Основа каталізатора — тонкий шар металів платинової групи (паладій, іридій, родій, платина), які безпосередньо очищають вихлопи, вступаючи в реакцію та утворюючи на виході нешкідливі речовини. Склад і концентрація дорогоцінних металів може істотно відрізнятися на різних каталізаторах.

Тонким шаром дорогоцінних металів покриті стільники або блок-носій каталізатора (керамічні або металеві). Зверху стільники покриті шаром теплоізоляції та поміщені в корпус.

Важливо, що хімічна реакція з очищення вихлопів починає запускатися після прогріву двигуна, коли температура досягне 300 градусів. Усі незгорілі частинки відпрацьованих газів потрапляють на розпечену поверхню перетворювача, де й догоряють. На виході з нейтралізатора вторинні гази перетворюються на нешкідливі для здоров’я продукти розпаду, які потрапляють у повітря.

У чому відмінність каталізатора на основі кераміки та металу

Керамічний каталізатор серед автомобілістів найпопулярніший, оскільки має доступну ціну. Але разом з тим має низьку міцність і при сильному ударі по корпусу каталізатора керамічні стільники можуть почати руйнуватися.

Складається з 3 елементів:

    • сталева нержавіюча сітка з дроту;
    • подушка із силікату, яка виконана з частинок слюди та алюмінію;
    • шар теплоізоляції — вогнетривкий корпус з подвійними стінками.  

За конструкцією металевий каталізатор повністю збігається з керамічним. Тільки замість керамічних стільників металеві також покриті шаром дорогоцінних металів платинової групи з високою хімічною активністю. Головна перевага та відмінність металевого каталітичного перетворювача — висока міцність, яка дозволяє чудово переносити механічні пошкодження, перепади температур. За ціною обійдеться дорожче кераміки, але й термін служби буде більшим.